Check This Out Babe!

Friday 15 August 2014

MH17:22 Ogos Diisytiharkan Berkabung

Assalamualaikum

22hb Ogos 2014 tarikh Hari Berkabung Negara dan jenazah diterbangkan dari Amsterdam ke Malaysia untuk dikebumikan mengikut agama masing-masing. Sebenarnya aku nak naik flight MAS juga next week, tapi ke Sabah. Kawan-kawan aku kata, sebelum naik flight tu sila solat taubat dulu.Pada pandangan aku, kat mana kita mati tak tentu masa dan tempat.Dulu, aku fikir naik kapalterbang adalah pengangkutan yang paling selamat sebab takde kemalangan macam di jalan raya.Rupanya jangkaan aku salah, sebab yang terjadi...semua kerana tindakan manusia dengan izin Allah.

Apapun, mulakan perjalanan dengan diiringi doa dan ingat padaNya.Aku pergi bukan nak buat dajal..hehehe..pergi kerana tugas yang diamanahkan oleh rakyat Malaysia. Semoga keluarga mangsa tabah dan sabar menghadapi dugaan ini.Memang sedih teramat dan diluar jangka.Allah sayangkan mereka (bagi yang beragama Islam). Al-fatihah



Source: http://www.straitstimes.com/news/asia/south-east-asia/story/127-victims-downed-malaysia-airlines-flight-mh17-identified-report-2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...