Check This Out Babe!

Wednesday 16 July 2014

Mengamuk Kerana Kereta Dilanggar

Assalamualaikum

Since semalam dalam fb ramai yang duk share video pasal kereta Peugeot dilanggar oleh seorang uncle.Aku tergamam juga sebab dia sanggup guna 'stering lock' untuk hentam body kereta uncle tu. Uncle tu pun bukannya sengaja dan kereta awak bukannya remuk teruk.
Apapun kita patut hormat orang yang lebih tua dan tak perlu kurang ajar.Maklumlah kereta baru dan darah masih muda.
Aku pun pernah alami kejadian sebegini..memang hati rasa marah dan kecewa.Tapi nak settle secara berhemah cerita kat balai jek. Malu kalau kita ngamuk-ngamuk kat orang..Frankly memang pernah aku mengamuk sebab ada student undur kereta dalam jarak 5 meter, budak ni pun macam jakun dapat kereta dan lesen ntah-ntah lesen P. Walhal kereta kami ada kat belakang terang-terangan nak keluar parking. Kejadian ni di parking shopping mall. Pada hemah aku, dia undur sure nampak kereta di belakang..tapi duk undur dan hentam kereta kami macam dinding. So assumption aku dia undur tak reti tekan break..dengan lain bahasa tak reti bawak keretalah. Memang aku mengamuk macam nak bertumbuk tapi sebab student jadi aku fikir budak ni air liur basi pun tak reti cuci.Nasib baik dia minta maaf dan janji nak repair.Aku marah sebab kereta nak guna balik kampung, kalau pape problem kan dah payah.Tapi sebab sikit jek..nasib baik boleh jalan. 

Moralnya..mungkin ada sebab dia marah dan mengamuk.Maklumlah nak raya ni kan..kalau kereta calar dah tak cantik nak melaram then time raya macam ni banyak duit nak guna.Banyak faktor juga dia mengamuk.Kita maafkan sajalah dia..tak perlu aibkan dia lagi. 

2 comments:

  1. betul.. bukan semua orang senang..
    bersangka baik jelah pada akak tu..
    Masalah boleh selesai kalau ada yang masuk campur untuk cool kan akak tu sebenarnya..
    Ni ramai tengok dari membantu.. eeemm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang2 kalau trauma dia jadi too defensive

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...