Check This Out Babe!

Wednesday 11 September 2013

Belajar Memaafkan Dia

Kalau hati dah marah, mana boleh nak maafkan.Pastinya kita akan jauhkan diri dari dia dan lebih baik mencari sesuatu yang menyenangkan.Ada juga kalau hati dah marah, dia akan memilih makan atau shopping atau window shopping atau bercuti.

Macamana korang lepaskan perasaan marah?

Macam aku, akan diamkan diri, melarikan diri, meluahkan perasaan pada orang yang menyenangkan atau shopping.Sekurang-kurangnya dengan cara begitu aku melepaskan perasaan yang negatif pada barang tersebut.Contohnya aku suka make up..beliler lipstick.Pastu sapulaa lipstick tu sambil berangan macam model.


Lipstick ni Mairah sapu sendiri, lepas aku marah kat dia, aku akan terus peluk dia dan cium..


Ada orang lebih suka mendiamkan diri, hmmm..sebenarnya sakit hati dan perasaan kita kalau pendam..kalau meletup memang jadi bergegar dunia.


Bayangkan kita marah dan meletup macam gunung berapi..fuh..syaitan suka sangat.

p/s:Kita perlu cuba untuk memaafkan dia, andai dia mengguriskan hati dan perasaan.Aku akui sungguh payah untuk aku lepaskan.Tapi bila kita cuba redha dan tidak fikirkannya lagi pasti kita tenang dan lupa.Kalau dia buat kita marah sampai bila-bila, anggaplah dia memang kurang ilmu, kurang didikan dan kurang kasih sayang..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...