Check This Out Babe!

Friday 13 April 2012

Rahsia Tsunami Berlaku di Aceh

Assalamualaikum

Kelmarin berlaku gegaran di Aceh dan negara kita tidak terkecuali menerima gegaran tsunami. Semua ini berpunca kerana Susilo Bambang.Eh bukan aku yang kata ek! Maid aku telah melaporkan kepadaku. Aceh memang teruk dilanda tsunami pada tahun 2004 yang lalu.Confius jap..2004 or 2005 Tapi seingat aku 26 Disember.


Didapati sebanyak 27 buah masjid yang berdiri utuh. Bibik aku kata, ramai mangsa terselamat berada di masjid sahaja.


Ya Allah, Ampunkan dosa mereka.

Mengikut pemikiran dan cerita bibik aku, sebelum Susilo Bambang menjadi Presiden Indonesia, ada tukang tilik telah membuat ramalan, bila Susilo mula menjadi Presiden, negara Indonesia akan dilanda air yang amat besar.Mungkin itu kebetulan saja kot, tapi bibik aku kata memang sejak Susilo pegang je jawatan tersebut, banjir sering melanda, tsunami telah menelan Banda Aceh.Selain itu, dipercayai mewujudkan hotel sebagai tempat pemujaan Nyai Loro Kidul.Korang search pasal Nyai Loro Kidul ni, ilmu khurafat ya..salah disisi agama Islam.

Selain dari itu, bibik aku bilang..Banda Aceh tu banyak dosa..huhuh..aku no komen, tapi dia bilang..di sana ramai yang alim kucing.no komen...Islam tapi tetap minum arak, main dengan bini dan laki orang. Menurut dia lagi, kalau nak masuk Aceh kena pakai tudung, kalau tak kena soal, kena tegur dah solat belum, Pak Polisi pun samaler..akan soal siasat semua bagai.

Aku rasa gerun juga bila bibik kata, mayat tak usah cakap satu kubur tu beratus-ratus orang.Yang telanjang bulat, hilang tangan kaki semua bagai.Insaf bila aku dengar cerita dia, macam nak kiamat gak. Paling geli sekali, masa mak bibik aku siang ikang tongkol terjumpa jari manusia tapi paling syiok tu ada cincin sekali.Rupa-rupanya ramai orang Indonesia duk menjala di laut nak tangkap ikan besar-besar kerana ramai yang dah dapat barang kemas, jam tangan, rim basikal je takde.

Yang mistiknya, banyak lagi mayat tak dapat dikesan, maka semua tapak rumah yang ada sekarang mungkin ada mayat.Bibik aku cerita semasa abang dia nak buat sekolah di Aceh, dia telah diganggu roh mangsa tsunami.Meracau-racau gakler sampai panggil ustaz.Roh tu kata..abang bibik aku telah ganggu rumah dia.Takutnya..

Ya Allah Ampunkan dosa kami di Malaysia ni..(banyak dosa sesangat). Takut jadi macam zaman Nabi Nuh dan Lut

p/s:Ya Allah jauhkanlah Malaysia dari bala bencana, kerana dosa orang lain buat, orang lain terpalit sama.

1 comment:

  1. ada suprise untuk anda.

    saya adalah saya. hari hari saya digunakan. hari hari saya dipaksa bekerja. hari hari jugak lah saya merasakan saya terpaksa mengeluarkan cairan. kadang kadang berwarna hitam kadangkala hijau kadangkala biru kadangkala pula merah.

    penat saya. saya tak mempunyai kawan sebab tuan saya tidak memiliki kotak pensel. namun begitu. saya bukan pen mahupun pembaris mahupun pemadam. saya jugak bukan highlighter.

    saya rasa anda tak tertanya tanya pun siapa saya. saya adalah pen. mesti anda dah tau kan. penat je anda dah tau. sebab tak suprise pon.

    errrrkkkk....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...