Check This Out Babe!

Wednesday 15 February 2012

SBPA Sampai Bila Nak Selesai?

Assalamualaikum

Letih aku mendengar cerita-cerita SBPA ni..Maklumlah ada yang takat dapat RM8 je kenaikan, itu kira melampau.Pada hemah aku, penjawat awam bagi golongan bawah seperti aku ni, pihak Pak Menteri perlu ambil berat kerana gaji kami ni seciput je, tapi kerja untuk rakyat dan negara tak kira masa dan tempat. Kehidupan sekarang memaksa kami ambil 'rasuah' ..oopss..bukan aku ambil rasuah.Penjawat awam tak kira level mana pun tetap ambil rasuah.
Diharapkan Pak Menteri simpati dengan golongan perlaksana dengan meng'revised' gaji sepadan dengan kehidupan kini.Aku tahu, golongan JUSA/Top Manegement mendapat kenaikan beribu riban hingga berpuluh ribu.Namun adakah niat itu kerja kerana Allah atau untuk perutmu sendiri.

p/s:Aku dengar siapa yang dah sign dulu borang tu, gajinya tak akan dikaji semula..Mana boleh!!Unfair!!PTD sila buat kerja dengan adil dan saksama.

2 comments:

  1. adeyh2..tak habis2 lagi kan isu nieyh..
    cepat la buat jalan penyelesaian

    ReplyDelete
  2. seharusnya golongan jusa/premier kena cut and reduce diorang punya salary..maklumlah banyak elaun kan.sekarang ni gaji rm3k pun tak cukup..heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...