Check This Out Babe!

Monday 4 July 2011

Si Putih dengan Roti Telur Bawang


Assalamualaikum..

Khamis yang lalu,sampai sahaja di opis, teman baikku mengajak breakfast bersama.Kami bertiga melantak roti telur bawang+teh tarik+milo O+teh limau=KEKENYANGAN. First time aku makan roti telur bawang babe.Kebetulan di opisku ada membuat JUMBO SALE, sempat lagi kami singgah mencuci mata.
Kami disapa oleh seorang wanita 50+an yang putih mulus namun masih lagi ada kedutan.Dia mengajak kami FACIAL just for RM35, tapi disuruh membuat cabutan bertuah, aku dan rakanku seorang dapat RM10 diskaun dan rakanku yang seorang lagi RM5.Takpelah ye auntie,bila kami FREE kami buat facial. Sebenarnya aku kagum dengan usaha murni makcik tu..seorang usahawanita berjaya kirakan kerana ada buat kelas facial dan ada bangunan sendiri (katanya).Bangga sungguh kerana tak ramai orang Melayu yang mempunyai skills dan keberanian.Sekarang ni kita memang digalakkan untuk cari duit lebih dengan erti kata lain, tambah skills.Apa skills yang korang ada?Aku ada skills tapi sekadar batuk ditangga.Heheh..Boleh jahit manik, boleh buat coklat dan boleh makan banyak.:))

Khamis itu, it's the day to send my car to the service centre. My hubby called, we have to replace our brake plate and it's cost about RM400.Aduhai..terbang duit.So the total cost for the services is RM704. Pengsan aku dengar.Last two months, aku dah service Si Putih ni, RM500 lebih sebab service ari-cond sekali.AKu pun peningler..asyik tukar itu ini jek.Kereta baru nak masuk umur 3 tahun.Teruk sangat aku lenjan kereta ni agaknya. Nak pakai kereta mahal, servis pun mahallar kan.Waduh!lepas ni kene servis lagi tah apa pula kene ganti.Oh!! Si Putih..nasib baik aku sayang kau.Kalau aku tak sayang dah lama aku cari yang lain..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...